nuffnang

Friday, May 28, 2010

curiga di wajahmu

bila terkena baru nak menyesal
cakap itu dan ini dan macam-macam
setakat cakap semua pon boleh

kalau tidak berubah tiada gunalah
betul la tu
ujian datang dan pergi
tapi,selagi kita fikir dengan waras
benda-benda yang tak diingini
tak kan kita lakukan dalam hidup yang indah lagi best ini
semua yang kau rasa nak,kau layan
kau tak fikir panjang
kau main zass zass je
ye,aku hanya pendengar cuma
nak tadah telinga sampai tua aku tak kesah
tapi,sampai bila kan?
kasihan jugalah kat diri kau tu


orang bila dah terkena, akan bertaubat
buat-buat insaf tak guna seringgit pon
sebab tu kau tak faham apa yang kau nak sebenarnya
kau main hentam je..kan?
aku hanya mampu tolong sepatah dua kata 
yang selaut buih lagi kau uruskan sendiri
kita dah cukup besar lah untuk semua ni
takkan nak kena belai lagi kot
dah la.dah laa.cermin-cermin la balik
jangan buat orang meluat dengan perangai kita
ingat,kita hidup kat dunia ni bukan hidup seorang dua je
ramai kot
eh,sangat ramai lah
get a life lorhh!



Sunday, May 16, 2010

aku rasa indah

Tajuk Lagu : Yang Terindah
Oleh : Dakmie
Ost : Adamaya


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jikaku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah


video

Monday, May 10, 2010

thanks bro.




Abe,thanks for da fuds.

@secret recipe~Chocolate Indulgence

Grilled chicken++Black Pepper Sauce++iced lemon tea..



and kak aisyah~tq for da movie.
.furry vengeance.

hoho..after shutdown,leh blnja lg :P
**dan sila sponsor camera utk sy~adik kamu ini~


x0x0


Saturday, May 08, 2010

perempuan perlu tahu!

Lelaki juga boleh menjadi seseorang yg begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).. 

Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dgn budi bahasa dan kesopanan yg tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yg mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yg boleh dibualkan atau dikongsi bersama.. 

Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yg dirasakan oleh seorang wanita.. 

Lelaki boleh menerima penolakan dgn baik.. 

Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya utk menambat hati wanita.. 

Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita..

Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dgn situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!! 

Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.. 

Bila lelaki cakap.."Emm..tengoklah dulu"..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau
kurang setuju.. 

Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.. 

Kebanyakan lelaki yg nampak 'desperate', datang dari sekolah all boys!! 

Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.. 

Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini... Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dgn lebih baik.. 

Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan 'flirting' dengan ramai wanita..dia tetap hanya
ada seorang teman wanita yg istimewa... yang lain hanya kawan..


Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.. 

Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti.. 

Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.. 

Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!



*kurangkan mencari..banyakkan menjadi!!*

Tuesday, May 04, 2010

ezadd suka,saya juga suka.korang?

Pelita – A.P.I (OST Hooperz)

Tak pernah sesaat daku meragui,
apa yang telah daku temui,
selama ini.


Tak pernah sesaat daku menyesali,
apa yang telah aku nikmati,
apa ku alami,
selagi hayat di kandung badan.

Korus:
Takkan ku menyerah kalah,
walau mimpi ku musnah,
harapan ku hancur,
sayapku patah.

kan ku pancarkan cahaya,
seperti pelita ke serata dunia,
yang gelap gelita,
sehingga hembusan nafas,
yang terakhir.


tak pernah sesaat ku mencurigai,
apa yg telah aku kecapi,
setakat ini.


tiba saatnya kan ku tangisi,
pada yang pergi, takkan kembali
Kembali lagi.

selagi hayat di kandung badan.

Korus.


Selagi jasadku belum terkubur!
Selagi tubuhku, belum ditimpa uzur!
pantang datuk nenek moyangku,
Berundur!!!!!!!!!

Korus x 2


Akan Ku Pancar Cahaya Seperti Pelita,
Ke serata dunia,
Seperti cahaya.


A.P.I,sebuah kumpulan terdiri dari: Noh Hujan, Lan Typewritter, Din Homatov Estranged, Imran OBS, AJ Pop Shuvit dan Loque (Butterfingers)
video