nuffnang

Thursday, December 31, 2009

31December2009 with Misses 5terz


selamat pagi syamimi..
ohh..pagi bukan sebarang pagi..pagi seawal jam 8pagi..hehe..subuh apa khabar? ^_^ ok..tenggiling di raja guling2 semahunye..telinga sdg menggigit earphone SonyEricsson..Cik FaFau berbisik-bisik di pangkal tulang osikel ku..huuhu..layan lagu sket~~~ CikFaFau bgtau, sape2 yg nk wat pengakuan, mintak maaf ke ape..smpena pengakhiran 2009 ni..leh SMS or CALL hotfm..aku? hahhh..aku suka wat keje gilo..abeskan credit maxis!!memandang-mandang BAKI yg masih tertinggal :

                     Baki: 39.50
                     Tarikh Luput: 04.01.2010
                     SMS Bonus: 0


Jadi, cik syamimi memulakan operasi..hehe..ape guna ada kredit kalau x guna? ok,sy guna laa ni.. sy dgn yakin mengarang ayat-ayat cinta kpd gadis-gadis (gfs) sy di cheras..rindu ok!memandangkan lusa kami bakal menjumpai antara satu sama lain.so, sy menghantar kemaafan terlebih dahulu ke udara hotfm.sy xpk pnjg daa..trus je send kat hotfm chat :P hehe..jari memberitahu : mahu mencuba lagi..xsalah kan?sy karang pula utk cik roomie : cikNathirah :)  dgn mungucapi kemaafan di atas kesakitan hatinya yg tlh sy cubit-cubitkan slama ini..TQ dear~sbb jd roomate yg boleh didapati di pasar mlm berdekatan! hehe..jgn marah sist..kau muda 18hari dr aku ok!

Sekarang kredit dah susut rm2-rm3..sigh~~~

pendengaran terhadap hotfm diteruskan smbil jari berSMS dgn budak yg 1st time nk g wat blood test dgn kegigilan yg nyata dipamerkan di segenap tubuh serta badan beliau...sadis!! tp,dia sgt brani menekan biji-bijian di hp utk berSMS ngan aku..haha..nk nmpak cool laa tu!!! sdg sibuk mereply msg nye..tulang osikel ku mula menumpukan perhatian kpd bisikan CikFaFau..yeay! dia baca msg yg i hntar kat hotfm chat..tQ cikFafau! yg nk gelaknya..dia sebut nama cikroomie : CIKNATRAH!dpt nama baru u! ahaks~ ok itu je cerita pagi hari :)



beralih pula kpd crita sebenar atau Kisah Benar..ye! di atas ajakan Adie dlm ym smalam..aku penuhi ajakan tersebut dgn menghadirkan diri ke perkarangan kbmall..mula menapak di food court..hubungi Adie..okehh! dh nmpak mereka2 sdg tersengih2 rindu kat shasha..hah.prasan! smpai je kat meja~trus aku dipukul dgn beberapa kpg gmbar.cheh! aku xsmpat nk duduk..trus snap sana sini :) :) :) i like! kemudian,suara2 anak didik pk1 tersayang berkumandang..fuyoh! pantulan bunyi bersama gema bergabung! nsb baik xretak kbmall..huuu. nauzubillah..gossip girls bermula..sok~sek..sok~sek..dari crita cikgu-cikgi kpd Dr.GiGi,bergerak pula kpd Cik Medical Assistant..then,beralih kpd Ir made in Japan,tambah pula Cik UTP wat lawak dgn kete ferrari beliau..huhu..mcm2 lg lah..soalan ni jua menyapa : Eh, tau tak "X" nk kawen daa...Wei,kakak "X" dh dpt anak daa..see~mmg panas lah! gelak x hengat duniawi lgsung! dushhkk! lepak shaja di food court..xbeli ape2 wey..bila rasa pipi dh naik kembang sbb gelak memanjang,kami memulakan lawatan sambil belajar..DAN:aku dilantik sbg GURU pengiring lawatan ini scara xrasmi! heh..mmg susah nk kwl knk2 hyperactive nih..smua kdai nk masuk.last2,mkn kt kfc jgk..memenuhi kehendak perut teddybear yana :)  urmm..CheRo menderma ratusan duit beliau..made in India..haha..mmg murah..1 Indian Rupee = 0.07368 Malaysian Ringgit..yeay!aku dpt 10rupee..tQ cheRo..tambang pegi sana pon rm1500+ je..bleh laa wat lwtan pegi-balik hari ke India(negara asal McGee)..mkn secubit kfc je..yg lain tapau sbb sibuk borak..ok..solat!pastu, sambung aktiviti melawat..nk main bowling?cancel!! sbb ramai manusia dan mls beli stokin rm3..haha..jimat dik! esok dh lain tahun..nk budget utk masa dpn..so, berjalan2 lagi..usha sweater,gloves,scarf dll... tiba2 aku berpisah ngan cik-cik 5terz..sbb temankan adik shopping~beli jam+baju+beg~ usai je...cari bdk2 ni balik..tp, mereka dh grak pulang..uwaaa..xsmpat pipi ke pipi dgn mereka2..xpelah, pengalaman bergelak ketawa lbh bermakna! i luv u all! take care..jaga amalan..jaga segala..


adie+tina



shasha+berd
^^excited dpt 10rupee Mahatma Gandhi^^ 
thanks cheRo



berd+kuyam+sae+tina+shasha+adie
yana mana? snap da picca!




2009 sedang melabuhkan tirai..babai~
ayuh 2010..sila muncul sebentar lg

~~~luvs~~~

Tuesday, December 29, 2009

unexpected things of da year


best buat benda2 mcm nih..
aku suka bwk kertas yg dh d print ke katil..
ngan gunting+gam..
smangat je berkobar..

pastu,tdo..cheh!


pop-up book!
dah~syat coursework nih..
atas desakan lembut dr lecturer yg best..
mmg boleh jual kat pasar mlm laa :)
sape sleeping partner? angkat ibu kaki! ha3


g Istana Budaya for Penyampai Ikon..
ngan Joyah Jangok+Pyah
Go Aina!  congratz dear!



i luv Decision Maths..and da lecturer! ahaks~


beli hp kat Abe yg bz gilo..
hp pon adik beli..heh!
xpe..jnji Abe blnja topup ngeee~~


2nd SBE : kat skolah aku zaman kanak2..
ohh..rindunye SKMulong1..
ni mmg back to school..
dulu aku murid gedebe..skrg Guru Disiplin?
ye ke?heh

kasihannn..mangsa H1N1 ehh? 

menikmati chocolate cake dgn 2 org budak GUMUK!
smpai abess..mmg gumuk ketiga2nye


basuh rumah..rumah kucing ehh? 
busuk gilo weyy 


tgk bola kelate vs N9? ni mmg over da river..
enciksyam+enciknabil xkaba ko final exam!!
MENANG plak tu..3-1
MENANGgung kekalahan..heh~


back to school..haha..kanak2 TKC laa..not me..


tiba2 terjoin Bakti Siswa kat Melaka


dpt pulak bapak angkat comel :P


ronggeng ngan Joyah jangok..smpai 3pagi..


bdak2 kaya..
saje beli tiket flight..
tp nak jgk naik bas!
yelaa..stakat tiket Air Asia..mane layan~



BYE2 2009..
2010 nk datang daa..
sy suka 2010..sbb ade no.10..
ngekss~xde kaitan..

2januari mlm~off to cheras :'(

.....salam.....

Friday, December 18, 2009

~selamat~


Abah..selamat!

Selamat Ulang Tahun ke-49..

18Disember2009=1Muharam1431  :) 

Ya Allah, panjangkanlah umur abah..murahkan rezeki abah..
Semoga Abah sihat dan tabah dlm hadapi apa jua cabaran yg mendatang..
Angah sntiasa doakan kesejahteraan abah di dunia & di akhirat kelak..
Terima kasih atas segala kasih syg dan pengorbanan selama ini..

Angah loves Abah!


PEREMPUAN MEMINANG LELAKI

PEREMPUAN MEMINANG LELAKI?


BOLEH!


dlm soal meminang..Islam x menetapkan siapa yg harus memulakan dahulu.
TIMBA CARI PERIGI atau PERIGI CARI TIMBA..
yg mane2 pon boleh..asalkn menepati syariat Islam :)



jadi,BOLEH!!! PEREMPUAN MEMINANG LELAKI...
spt Siti Khadijah meminang Nabi Muhammad..
spt Sayidina Umar melamar Sayidina Abu Bakar dan Sayidina Usman utk anaknya..

dan mestilah..LELAKI boleh MEMINANG PEREMPUAN..
spt Abul Ash melamar Zainab, puteri Nabi Muhammad..


namun..kebanyakan masyarakat kita mengamalkan satu cara shja..knpe?krna malu dikatakan org~anak mereka xlaku~ adakah malu ini menepati syariat? kalau syariat membenarkan..knpe nk malu?ade byk pkara lg wajib dimalukan..cth:malu berpeleseran,malu mendedahkan aurat,malu bergaul bebas,malu melakukan aksi2 tidak bermoral dan memalukan diri sendiri..Ye..itulah yg sepatotnye dimalukan!!


tapi..mcmane?

lamarlah melalui perantara dan secara terhormat.. menerusi situasi dan masa yg sesuai serta tidak mendesak..xsusah kan? susah lg nak mendedahkan aurat,bergaul bebas dan melakukan aksi xbermoral..



Lelaki akan rasa hebat apabila dilamar oleh perempuan?

mcm low class plak perempuan? takot jd andalusia/andartu? tidak!! tinggi/rendah martabat ssorg diukur oleh Allah..dan kita mesti yakin bahawa hinanya kaum Adam dan Hawa adalah kerana melanggar syariat..




terpulanglah kpd hati2 yg memilih..kedua2 kaedah boleh digunakan..kita bertawakal shja..

tanya diri : solehahkah saya?
               solehkah calon utk saya?
               ~~~atau sebaliknya~~~

Friday, December 11, 2009

u & me


What is the meaning of TWO?

2=1+1? yes..

but then,

TWO is :

a lonely me
&
a lonely you!

Tuesday, December 08, 2009

plss!! i want it all...

Imagine~having everything
we ever dreamed

(slim back pack for Mr.ACER)




I want it, i want it, want it
Don’t want much, I just want everything!!


watch~ADIDAS?



Don't you want it?

external hard disk



ohh..enough syemm!~d3000~
[[[ yuss..pls pay for me :) ]]]



OMG..OMG..OMG :

^^^ dis is excepted ^^^


Thursday, December 03, 2009

tag tig tug ..

soalan untuk panaskan lappy dulu :

1.anda lebih suka karipap sardin atau karipap kentang ?
karipap sardin plss..

2.anda lebih suka air kelapa atau air tebu ?
air kelapa singgit bang! huhu..bukan slalu..tiap2 hari :p mai singgah!! mai singgah!!

3.apa pandangan anda mengenai isu jerawat tumbuh selepas makan kacang ?
apa pandang2? tengok jerawat aku laa tu!! dushhk!!!

4.anda paling tertarik dengan lelaki/perempuan yg mcmne ?
LELAKI? lelaki yg tak tertarik oleh org lain..ahaks~
ISLAM mantap..KAYA sbb aku kan pisau cukur..HENSEM mcm dia..opss~

5.apakah perkara yg wajib anda buat sblm tido ?
WAJIB:baca doa tdo..pastu tutup mata..berangan sket~~ZzzzzzZZzz..



soalan yg takde dalam SPM :


1. andaikan ada org menghina ahli keluarge anda. apakah yg anda akan buat ?

stakat ni,xde sape brani hina..so,xtau nk wat ape..

2. adakah anda akan tolong kawan anda yg dlm kesusahan wlupn dia pernah khianati anda ?
tolong!! tolong!! >>kalau dia jerit mcm tu, baru sy tolong :)
manusia ni..kna idop saling menolong okeyy! biarlah dia pnah khianati sy..sy xkesah.

3. andaikan besok hari terakhir anda hidup.apakah perkara yg anda ingin buat sblm mati ?
bawak mengucap syamimi!! bertaubatlah sblum terlambat.. :'( 
mintak2laa time ni..aku berada di sisi keluarga tercinta..insyaALLAH..
agak2 sempat x aku SMS kwn2..mintak maaf smua2?? uhuuuu

4. adakah anda akan pilih org yg anda cintai atau org yg anda sayangi sbgai psgn hidup ?
susahnye soalan ni!! BENCI!! BENCI!!
sy pilih org yg SAYANG sy 100,000% 
xsyg..xpyh nyebok2..main jauh2..shuuuuhh~

5. apakah yg mmbuatkan anda b'smgt untuk hidup sampai sekarang?

mak+abah+abe+achik.. serta : kawan2 yg jelita&hensem..Luvs

6. andaikan masa dpt diputarkan balik,apakah yg anda ingin betolkn ?
nk btolkan jarum jam BUM aku yg dh lama xbergerak!! aku syg jam tu..

7. adakah anda akan give up jika perkara yg anda lakukan asyik gagal?
give up? ohh..usaha pls..smpai dpt!

8. adakah anda akan memaafkan org yg telah merosakkan kehidupan dan kerjaya anda ?
pijak jari kaki dia dgn tayar lori pasir.. mintak 3 bidang tanah dan sebijik helikopter..
then, baru maafkan..

9. andaikan kawan anda menghidap penyakit b'jangkit. adakah anda akan masih bekawan dengan dia?
KAWAN SAMPAI TUA..itulah janji kami...so, nk wat cmane? TERPAKSA laa aku bkawan ngan diorg..hihi

10. sesetengah org mengatakan budak-budak amatlah menyusahkan. apa pandangan anda ?
i luv kids! yg gedik2 jgn dekat! jgn buat aku menyampah kat kanak2 comel! ngee~~
(apa kata ezadd?)


org yg betuah untuk menjawab tag ini ialah:

cik nathirah,cik aimi,cik dalila
cik ezzati
cik farhani
cik nabila fatin
encik yunos
encik taqiyuddin
encik ziham zawawi


dear u..sayangs!!


Thank you for the good times
The days you filled with pleasure
I appreciate your kindness
More than words can say
The very nice thing you did for me
Really made my day!!!


Thank you, friend, for all the things
That mean so much to me
For concern and understanding
Thanks for listening with your heart
For cheering me when I'm
blue :(
For bringing out the best in me 
And just for being you.


Sorry for da emotional moment 
(pompuan mmg emo..kan?!!)
Love, alone, may not be enough~


Tuesday, December 01, 2009

sudahlah....biarkan berlalu!

Citaku..
Bahagia bersamanya
Semuanya punah
Buatku sedar
Cinta tak mungkin lagi..

Jangan kesal
relakan ia pergi
yang aku pasti
semuanya nyata
percaturan duniawi

Pedih nya…
Kurasakan jua…
Sayu hatiku…
Usah kau kenangkan…
Seksa sengsara…
Bersabarlah saja..
Takkan cinta kembali
Cinta kan kembali

Mengapa merindu
Bila hati tersentuh
Cukup merana
Tak mungkin ku
Berpaling padanya
Cuma..
Kecewa cinta dipersenda
Benar ku hampir putus
Harapan
Moga kau tabah
Melalui semua tanpa dendam

Jiwaku…
Jiwamu…
Perit menggamit pilu
Daku memahaminya
Ku hilang arah
Duka melara
Mencari cahaya

Beginikah…
Usah kau keluhkan
Suratan hidupku…
Bukan pengakhirnya
Tak pernah bahagia
Jangan kau sesalkan
Segala takdir-Nya

Sudahlah merindu
Nyata janjinya palsu
Lupakan saja
biar aku mengharungi
Sendiri
Walau kasih dipersiakan
Tidak ku hanyut dalam
Mainan
cinta khayalan
Melewati semua tanpa dendam

Kini ku lebih mengerti
Tentang apa yang terjadi
Pasrah di atas segala ketentuan-Nya…
Sudahlah
Kini ku mengerti… 

Biarkan berlalu
Kisah cintamu dahulu
Lenyapkan saja
Cukup sudah
Ku menagih simpati
Walau musnah segala-galanya
Akan cuba ku padamkan
Tiap
Coretan lama

Lupakan semua tanpa Dendam


Sudah - Diddy feat Nur Fatima

Saturday, November 28, 2009

ujian Allah ada hikmahnya

~Salam~

Dalam kita menghadapi ujian, pasti ada jalan keluarnya.
pesanan Nabi Muhammad SAW yang berbunyi,
"sebaik-baik ibadah ialah sabar menunggu jalan keluar".
Ini bermakna tidak ada satu ujian pun yang akan kekal. 


 Oleh itu, betapa pun berat dan panjangnya penderitaan yang ditanggung oleh hamba Allah, Dia telah menjelaskan, pasti Allah menemukan saat penyembuhan untuk keluar daripada permasalahan itu. 
Allah akan pastikan setiap kesedihan dan kegembiraan itu menemui penghujungnya.
Ini ditegaskan lagi oleh Allah, 
"Dan barang siapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Allah akan menjadikan baginya jalan kemudahan dalam urusannya.
(QS Ath-Thalaq:4).


Ini janji Allah yang sangat pasti, maka bangunkan keyakinan dan panjatkan doa dan kesedihan kepada-Nya, pasti kita akan berasa bahawa kesedihan tidak berpanjangan kerana Allah tidak membenarkan keadaan itu terjadi selagi kita hambanya tidak berputus asa dari rahmat Allah.


Sebab itu Allah menjanjikan, 
"Maka, sesungguhnya bersama dengan kesulitan itu ada kemudahan,
sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan."
(QS Al: Insyirah:5-6) 




kpd ibu yg disayangi,trimalah Ujian ini dgn hati yg ikhlas..
sesungguhnya..Allah Maha Mengetahui atas setiap kejadian..
semoga hatimu lebih tabah..InsyaAllah..


>>>>>LOVE:doter<<<<<

Friday, November 13, 2009

meja:tempatakuletaklaptop


bakal merindui bilik ini..huihh..after 2years stayed here..

Blok BUDI dlm kenangan :'(

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kolej Kediaman Tun Abdul Razak
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:::yg sempat singgah di meja ini:::


- minyak mestika pujaan Ezadd
- ZTE broadband  tanggungan abah
- printer HP+ink yg berjasa kpd assignment+ISL+tutorial+exam
-USB hub si jantung hati <3


meja aku juga boleh dikatakan zoo kecil-kecilan :)
spnjang 2tahun membesarkan diri di sini,
smpat lagi aku ternak beliau2 ini..
mereka sungguh baik hati dan penyayang..
xpnah buat hal atau ganggu aku stdy..
~pengganggu setia hanyalah Cik Roomie +__+
aku bangga dgn mereka yg comel dan bahagia ini..
terima kasih kpd tgn2 yg turut menyumbang..



minyutt : adik kpd monyet 

(pnah curi chocolate dan maggi penghuni blok Budi)



gijuhh & zorofuhh

(pekerja Zoo mintak tlg aku jagakan mereka..5tahun setengah je!!)

dollie & dollah

(tangkap kat Laut China Selatan time g mancing ngan Cik Nab)



Bunga dari ladang Mr. D.I.Y dan frame (pic MAK & ABAH)

Badges : Free Gaza Now & Nikah Connecting People(buah tgn dr Ezadd)



suasana sebuah meja study yg melekat dgn katil bujang spt belangkas..

berselerakan itu menunjukkan : I'm bz! bz! bz! haha


ok..byk lg kenangan2 yg telah menimpa kamar sepi ini..xboleh didedahkan smuanya..sket2 je :)

**di atas carpet hijau~tmpat diskusi bersama cik roomie n gfs + mkn smpai lembik dan trus tdo

**luar kawasan carpet~ezadd,saya dan farhani byk jelajahi kwsn ini..
kami lebih tahu ape yg tlh blaku di kawasan tersebut

**ampaian yg melampau ketinggiannya-hayat hidup batang mop


i just can take da memories and leave nothing..but footprints :)


No LOVE..no friendship can cross the path of our destiny without leaving some mark on it forever


Tuesday, November 03, 2009

butterflies kami <3

Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sama kacau
Karena merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
The precious messed up thoughts of me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua

Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu

**ok..butterlfy~carilah daku bila tiba masanya..
skrg bukan masanya..the right time will come dear!


i would like to dedicate dis song  to:

                         ~~~~ezadd::saya::natc~~~~

Sunday, October 25, 2009

Don't trust her..Never trust her..Don't trust me!



Jika engkau masih belum bercinta,

tahanlah dirimu untuk bercinta

sehingg
a yakin cinta tersebut

membawamu
ke gerbang perkahwinan..


Tak perlu ada sebab untuk jatuh cinta..
Its just there..
Just happen!


Grow old with me..

Will you
?


Friday, October 23, 2009

silent is beautiful <3

diamsayangdia..

jika diam mampu membuatkan seseorg bahagia..
jika diam mampu menjaga hati seseorg..
jika diam mampu membuatkan seseorg tidak terluka..
jika diam mampu mengubat hati sendiri..
jika diam mampu memberi ketenangan..
jika diam mampu mengubah segala..

diam tak bererti menjauhkan diri..
diam tak bererti benci atau terkilan..
diam tak bererti sedih dan kecewa..
diam tak bererti tidak ambil peduli..
diam tak bererti sendirian..
diam tak bererti mengalah..

diam mungkin sedang berfikir..
diam mungkin menilai diri..
diam mungkin memaafkan..
diam mungkin masih mendengar..
diam mungkin cuba ambil tahu..
diam mungkin rindukan teman..

kenapa saya dan awak saling perlu?
awakjangandiamlagi :'(




Ada Orang Sayang Saya & Awak


1. Sekurang-kurangnya ada 5 org dlm dunia menyayangi kita & sanggup mati krn kita..

2. Sekurang-kurangnya ada 15 org dlm dunia ini menyayangi kita dlm beberapa cara..

3. Sebab utama seseorang membenci kita adalah krn dia ingin mnjadi spt kita..

4. Senyuman drpd
kita boleh mbawa kebahagiaan kpd seseorang, wlaupun dia xmenyukai kita..

5. Stiap mlm ada seseorang mengingati kita sbelum dia tidur..

6. Kita amat bermakna dlm hidup seseorang..

7. Klau bukan krn kita, seseorang itu xakan hidup bahagia..

8. Kita seorang yg istimewa & unik..

9. Seseorang yg kita xkenali menyayangi kita..

10. Apabila kita membuat kesilapan yg sgt besar,ada hikmah sebaliknya..

11. Sekiranya kita merasa dipinggirkan,fikirkan semula! mungkin kita yg meminggirkan mereka..

12. Apabila
kita terfikir kita xmempunyai peluang utk mndapatkan sesuatu yg kita ingini,mungkin kita xakan memperolehinya,tp sekiranya kita percaya pd diri sendiri lambat laun kita akan memperolehinya..

13. Kenangilah segala pujian yg kita terima.Lupakan segala maki hamun,caci umpat cela..

14. Jgn takut utk mluahkan perasaan
kita,kita akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya..

15. Sekiranya kita mempunyai sahabat baik,ambillah masa utk memberitahunya bhwa dia adalah yg terbaik.Hanya 1minit diperlukan utk mndapat sahabat baik,1jam utk menghargainya,1hari utk teman paling setia..namun~seumur hidup utk melupakan dia..


saya mendapati:
~~~wlaupn punya harta yg banyak,tp teman tetap paling berharga..harta bukan segala..carilah teman yg kurang harta..tetapi kaya budi dan baik hatinya..jika harta menjadi ukuran dlm persahabatan,hindarilah ia dan ingatlah,semuanya milik Yang Maha Esa~~~

Sunday, October 18, 2009

adakah kita turut terjebak?

35 kawasan di Cheras alami gangguan elektrik 22 Oktober ini

KUALA LUMPUR: Sebanyak 35 kawasan di sekitar Cheras akan mengalami gangguan elektrik selama 12 jam mulai pukul 8 pagi pada 22 Oktober....

wooohooo...mcm best je kan? adakah kwsn kita termasuk dlm gangguan emosi ini? kpda rkn2 yg suka iron baju lmbt mcm sy, sila bergegas sdikit awal, jika tidak mahu pakai baju yg pelbagai kedutan ke class yg bakal menyejuk d bwh paras beku berbeque..sila kawal emosi dan tingkah laku anda smua..krn anda sdg diperhatikan...

ini smua adalah sbg lgkah berjaga2..charge hp(nk SMS lecturers,gfs n bfs)..charge laptop(if ade presentation)..dll.. slmt mencuba!

~karamdalamlaut melaporkan utk buletin jam 5pagi, tv10~

Tuesday, October 13, 2009

kisah kasih kusut masai...

hati busuk+jahat berkata:
semoga pilihan ini adalah yang terbaik dari ladang!

lantak org nk kata ape..ingat aku kesah..
tp,mmg aku kesah..ape ade hal?
sape nk wat hal..buat lah..
jnji aku bahagia..
SELFISH katakan!
byk sgtlaa ikan yg mampu jual? last2? 
air laut jugak yg membentuk tsunami..

huh!!
byk org..byk ragam!macam2..
aku sendiri pon mcm best gila laa dgn prngai diri aku yg aku sndiri pon xfaham.
manusia suka berubah kan?
kejap ckp ye..kejap ckp tidak..
sama je ngan aku ni..
ape nk kesah sgt kan?best ape mainkan prasaan manusia..
nasib baik manusia ade prasaan..
bleh laa nk isi masa lapang main2kan hati+prasaan..
mmg hati+prasaan ni utk dimainkan..
pastu..dok nangis mcm ape ntah..kasih+an! haihh..
kalau dah xnak berubah tu..sampai kiamat pon xberubah..
kalau dah hati tu lbh keras dr batu..nak tggu masa hati terbukak? dah byk masa kau buang, kau xsedar!kesian lahhh weii..
ksian kat diri sendiri..org lain mane nk kesah kat kita..
ye la..kubur masing2..umur dh terbabas baru nk taubat?
kalau sempat ok laa..kalau xsempat? bad ending lah.
tp, xpe..manusia ni hebat2 smuanya..
kita persembahkan laa kehebatan msg2 yg best gile tuutt..
sila cuba jaya ok..SEMOGA BERJAYA!
kalau dh berjaya..banggalah dgn diri sendiri yg hebat tu..
k laa..slmt menikmati kehidupan di Bumi ini dgn jayanya..
kalau dh rasa nk berubah hati..
pegi laa melutut dpn anak ayam kat umah Along Bukit Beluntong..
uihhssshhh...pnat gila sobbing mcm tenuk..bye2 sygs~



semoga sayang bahagia DI SANA..innalillah ;(




kpd manusia yg boleh dipanggil~awak dan saya~
pilihan terletak pd tgn sendiri..awk yg berhak buat pilihan..dan itu adalah pilihan terbaik yg dh awak buat utk diri awk..kita jgn terpengaruh dgn org lain..jgn jadikan kawan yg selama ni awak percaya sbg musuh..dan sememangnya, dia xprnah menganggap awk sbgitu..awk ada hak nak luahkan segala krn itu mmg hak awk..pilihlah yg terbaik..hidup didunia ni, bukan nk idop sorg2..mmg kita slalu ckp 'aku xperlu bergantung kat sape2..aku ade semua'..tapi, kita manusia yg ade time senang dan susahnya..ye..mgkin hari ni awk tpaksa berkorban utk mereka..biar Allah sje yg balas ape yg dh awk korbankan..manusia ni,mudah lupa diri..xsedar dgn kesalahan diri..asyik menunding jari pd org lain..kasihan!pd diri org yg mjadi mangsa keadaan~ awk jagalah pilihan yg sudah awk buat..pilihan boleh berubah sekelip mata krn kita manusia lemah yg xtetap pendirian..kita mudah dipengaruhi..kita mudah alpa..namun,kita susah mengakui