nuffnang

Wednesday, December 29, 2010

Bola dan Suzuki

AFF Suzuki Cup 2010.
Congratulation Malaysia!
4 - 2

1st time aku post pasal bola. sebab rasa sangat berkobar-kobar. hey kawan-kawan, stadium bola Cheras depan mata, jom main BOLA!!! haha. nnt kita ajak pemain-pemain Malaysia teman kita main petang-petang ye.. cancel date jogging kat tasik. aku choppp nak jd goalkeeper okay! heheh.gediks. 

utk peminat-peminat apek  :D  with love!


p/s: haaa.zad, you're not alone! I'm here!

coach pilihan: Mr. Gananathan atau Encik Michael? 
aku tau Budi nak yg mana :))
nak tajaan Adidas sekali pon bolehh kwae! 

Tuesday, December 28, 2010

sejuk ni.

aku gosok-gosok tapak tangan
yelaa.sejuk!
rasa nak terkencccc pulak.
 sila pergi tandas.
singgah bilik mak jap.
mak tak sejuk ke? sejuk!
aku mencapai kain selimut mak.
aku layangkan ke atas badan mak.
mak tidur ye. mimpi indah!
jam di dinding ku kerling.
baru 8.30mlm. awal mak tidur.

aku akan tunggu abah balik. 
abah balik lewat hari ni. overtime katanya. 
bukan pergi rumah bini muda!
tunggu abah bawa balik satay.
mintak-mintak la satay masih panas.
sebab aku sedang sejuk.
bestnya. aku suka satay ayam.
nak tengok tv jap.
cukuplah menaip.
titik--->    .


Monday, December 27, 2010

jangan pegang-pegang!


awak,pegang erat-erat ye.jgn lepas walaupun 3saat. 


awak,kita nak pegi mana ni?
entah laa.kita jalan-jalan je.melihat alam.
okay. saya suka melihat alam. tambah-tambah lagi, bersama dgn awak.
awak bahagia tak macam ni? 
bahagia! saya suka sangat. dapat hidup dengan tenang.
baguslah. awak, ape impian awak?
impian? bagi awak, ape maksud impian?
umm, bagi saya, impian ni sesuatu yg belum dapat saya lakukan.tapi,saya nak benda tu tercapai. awak pulak,  macam mane?
ok. bagi saya pulak, impian ialah masa depan. masa depan yg saya tak tahu lg apa yg akan berlaku.tp, yg penting impian saya adalah sebuah kebahagiaan. eternal happiness. 
ooo.macam tu. hurm. saya harap, awak akan capai impian awak satu hari nanti.
awak jugaaa.


baiklah,apa impian awak hari ni?
ohh, impian hari-hari pon kena ade ye? ok,impian hari ni, saya nak mkn pizza. tp,susah la nak dapat. sbb kita kan beruang yang comel.macam mane nak beli pizza?
nnt kita kena tembak pulak.
awak ni,macam-macam la. serius sikit.
yela.yela. impian hari ni, saya nak main nyorok-nyorok. jom! 
seronoknye! ok,jom. awak nyorok dulu, saya cari.1,2,3.
awak, saya tak nak main nyorok-nyorok la, saya tak nak kehilangan awak.
umm,sweet tak saya?
sweet nyaaaaa! awaklah beruang paling best yg pnah saya jumpa.
terima kasih. 



awak jaga saya ye. grow old with me plsss.

Sunday, December 26, 2010

tunggu tahun dpan?

ye.kenapa? dok countdown januari 2011 tiba nihh.
lbh kurang seminggu je lagi. 

aigoo, berangan je lebih nak itu ini.
kena tunggu januari?
umm.tunggulah. 
ade rezeki,insyaAllah.


praktikum?
All the best utk diri sendiri dan rakan2.
sem depan start praktikum.
no more SBE yg dok lepak semedang je kat sekolah.
RPH? teaching aids? semua dah ready?
-_-''
berpeluh kau! aku pon!


---------> kacak luar? dalam pon kena kacak jugak! 
setakat luar je buat ape?
ade aku kesah?
hati kena baik.
xnak gaduh-gaduh. 
xnak sombong-sombong.
jgn lupa diri sudaahhh.

Wednesday, December 22, 2010

sikit lagi

cuti tinggal sikit je lagi.seminggu.
semoga Allah mempermudahkan segala urusan ku,keluargaku dan rakan-rakan.



live life the way we want it.



Syamimi in the middle. 

Saturday, December 18, 2010

five - O

~abah,bile nak beli helikopter ni????? naik sorang je.



ABAH! 


Thank you Abah, for listening and caring, for giving and sharing.

Especially, for just being you!

Happy Birthday.

May Allah bless u here and hereafter.



---When things go wrong,
You can be patient, helpful and strong
In all that you do, you love plays a part.
There's always a place for Abah, deep in my heart.

loves, Angah.

Monday, December 13, 2010

sangkar




Kadang-kadang aku rasa seperti terkurung. 
Dalam sebuah sangkar yang aku sendiri bina. 
Sangkar yang sepi. 
Tetapi,sepi yang tenang. 
Bukan sepi yang suram.



--sudah lama hati ini tidak diajak bergembira--

Saturday, December 11, 2010

ballers



rindu nak lari  6 pusingan padang setiap hari. 
makan telur+nestum+epal hijau (sampai muntah)
muka gelap,then cerah balik..dah biasa kan.
nangis atas court.dlm bas dgn busyuk-busyuk.
beli kasut sampai habis stok.


pic--->curi dr fb angosh



The Winner is always part of the answer.
The Loser is always part of the problem. 
The Winner is always has a program.
The Loser always has an excuse.
The Winner says,'Let me do it for you'.
The Loser says, 'That is not my job'.
 The Winner sees an answer for every problem.
The Loser sees a problem for every answer.
The Winner says,'It may be difficult but it is possible'.
The Loser says,'It may be possible but it is too difficult'.
 When a Winner makes a mistake, he says, 'I was wrong'.
When a Loser makes a mistake, he says,'It wasn't my fault'. 
A Winner makes commitments.
A Loser makes promises.
 Winners have dreams.
Loser have schemes.
 Winners say,'I must do something'.
Losers say,'Something must be done'.
Winners are a part of the team.
Losers are apart from the team.
Winners see the gain.
Losers see the pain.
Winners see possibilities.
Losers see problems.
Winners believe in win and win.
Losers believe for them to win someone has to lose.
Winners see the potential.
Losers see the past.
Winners are like a thermostat.
Losers are like thermometers.
Winners choose what they say.
Losers say what they choose.
Winners use hard arguments but soft words.
Losers use soft arguments but hard words.
Winners stand firm on values but compromise on petty things.
Losers stand firm on petty things but compromise on values.
Winners follow the philosophy of empathy: 'Don't do to others what you
would, not want them to do to you'.

Losers follow the philosophy, 'Do it to others before they do it to you'.
Winners make it happen.
Losers let it happen.


keayuan juga perlu dalam kehidupan :)
bile mahu jumpa dan pakai mcm ni lg? jom kawen!

i miss u guys.serius!

sebelum kawen,kita main la sama-sama. after grad ye???pls.

Friday, December 10, 2010

cinta mu ku import.



saya akan tetap mencintai kamu, 
walaupun kamu tidak memandu kereta yang diimport :D



see, cinta sokmo indah! haigooo~

layan zasss~

trusted


I don't trust people easily.
And please don't trust me.


but,
When i trust a person, 
I will keep on trusting him/her to the end.


[[[ without knowing it, I'm smiling (◡‿◡) ]]]
 

Wednesday, December 08, 2010

we've discussed this many times :)

so, i can conclude :

just wait, to find someone better! 
someone who will lead and bring me straight to Jannah! 
and remember, Allah is the BEST planner.
we just plan,but Allah decides. 


insyaALLAH. someday. 


---keep praying and read Quran  
more and more!!
---complete ourselves with the rules of Islam.
and do not complain,because life is beautiful with Islam. 
---no one is perfect. but try to be a good one :)


SEKIAN. harap maklum.
thanks for sharing and your good advices. 
you know who you are! hugs~

Tuesday, December 07, 2010

yiduaaaaaaaa! ngiauan rindu seekor kucing.

ku mengaku ada rindu
ku ajak merpati putih singgah di kamar sepi
untuk mengutus khabar kepada dia
dia yang juga rindukan aku
apa khabar dia di sana?
sedang gembirakah atau bermuramkah dia?

kau kata kau gembira
tapi ku tahu apa yang ada di sudut hatimu
terselit rasa kecewa
kecewa dgn apa yg terpaksa kau terima
menerima seseorang yang tidak pernah kau duga
ku tahu ia perkara sukar dalam hidupmu
lakonan bagaimanakah perlu kau persembahkan nanti?
adakah kau pelakon yang hebat?
atau akan kalah sebelum ia bermula

kuatkan hatimu 

aku sentiasa ada di sini
akan ku cuba membawa kekecewaan itu pergi jauh
akan ku isi keriangan gelak ketawa 
berbekalkan lawak bodoh yang aku ada
dan kuharap kau suka supaya kau tak lagi merana
aku di sini bukan suka-suka
aku melihat kau sebagai sebuah harapan yang pasti
di hadapan nanti kita bersua jika masih ada masa
dan aku harap kau ikhlas menerimanya. 



SAYA SAYANG AWAK eternally and infinity.



terima kasih awak yang menemani
---si pengail malam---

umpan

ku sambar-sambar umpan yang kau lontar!
enak betul rasanya roti Gardenia ini
aku terus berkejar ke dasar kolam
melambai seketika kepada kura-kura tua
perlu dia tahu, ini lambaian perpisahan
hanya sekali sentap!
 aku tumpas dengan umpan itu
ye,kau pemancing hebat
kau berjaya menawan lubuk hatiku
ada darah di bibir kecil ini
tajam juga mata kail tadi
kini aku sedang berenang di dalam bekas kecil
hidupku terkongkong dan sempit
tiada lagi kura-kura tua di sini


oh,aku hanyalah seekor ikan kekek mak iloi-iloi.
aku bukan ikan gelama mak ilai-ilai.


~syemmy~

Monday, December 06, 2010

1432


Salam Maal Hijrah 1432
kepada semua insan yang beragama Islam.


Islam itu sangat indah.
aku bersyukur kerana dilahirkan dgn beragama Islam.
semoga Allah kuatkan Iman dan Islam ku,
keluargaku, sanak saudaraku,
pendidik-pendidikku, rakan-rakanku,
dan seluruh umat Islam
sama ada yg masih hidup atau telah tiada.
amin.


marilah kita renung-renungkan 
apa keburukan yg pernah kita lakukan dlm hidup ini.
dan insaflah..muhasabah diri.
semoga kita dapat tanamkan azam 
utk berubah..berubah ke arah yg lebih baik!


yes,change for good!

Sunday, December 05, 2010

hot tickets.

actually no too hot..just suam-suam gigi besi. ok, i miss u gigi besi! rindu nak bercinta. 

petang tadi, pegi beli tiket berkeping-keping..
total ~ 5 keping.
bas pilihan ~ SANI Express :) [hitam merah uols]

---tiket pegi hentian putra 2 keping 17 disember 2010(pagi)
---tiket balik hentian mulong 2 keping 19 disember 2010(malam)
---tiket pegi cheras utk teruskan degree 1 keping 1 januari 2011(malam)

okaiii.. RM43 x 5 = RM 215. 

meriahkan kehidupan insan-insan yg tinggal jauh di desa? aishhh..bab tiket dah berkilo-kilo duit dicekau.. dah boleh beli bas sendiri..wuhhh. if dapat beli bas sendiri (mcm bas kat bawah ni) mmg best. boleh la cari calon suami jauh sket..bas pon dah ade.senang nak angkut family time nak hantar rombongan kawen nnt. ngeeee~


semoga sentiasa dalam lindungan-Nya.insyaALLAH.. syukur kami masih mendapat rezeki yg halal..terima kasih mak abah sbb keje pagi ptg siang mlm nak besarkan anak-anak ni. Ya Allah, jadikanlah kami anak-anak yg soleh dan solehah..yg tahu membalas jasa mak abah..jauhilah kami drpd menjadi anak-anak derhaka! nauzubillah. (iklan keinsafan diri)



safe journey. amin...
pweiiitt..hitam merah okeyyyyy! kacak btol :D

masakan di kala kebuloq!


---mee bandung mulong---

:D

alhamdulillah..hari ni ceq try masak mee bandung (mulong) bukan muar! haha.. alang-alang salji tgh galak turun kat luar sana, so best jugak mkn makanan berkuah yg panas.. Google resepi jap..ok,smua bahan dh ade kat dapur. i pon main campak laa dlm periuk! periuk! periuk! (kod rahsia seorg sahabat nk bg masakan sedap). ok,i'm done! then, ajak mak,abah,achik mkn.. i masak ni pon, sbb adik yg seorg ini pulang ke rumah. so, saje nk jamu budak tgh SPM mkn puas-puas.. All da best lil bro. four more papers to go. sila berusaha! then, kita enjoyyyyy! (mcm i plak amik SPM) huhu.xpela tumpang enjoy :)


Thursday, December 02, 2010

steady!

hai syamimi.tak tidur lagi ke?haha. gua tak dapat lelap after blackout. dok mimpi macam-macam.scary! alhamdulillah.blackout hanya seketika. 10pm-12.40am.cerita pasal blackout ni, dah masuk 3 kali aku bertemankan kegelapan dalam toilet. asal aku masuk toilet je, gulp! PADAM! sumpah wei gelap gelita. mmg nak jerit je la kejanya! MAK!!!! ABAH!!!! memang dasar pentakut! hihi. mane ade. berani la tu. abah yg baik hati datang bg torchlight. yeay! ada cahaya! ada cahaya! (padahal dlm hati berdebar-debar nak keluar cepat-cepat dr toilet) melangkah je keluar, terus lari lintang-pukang kalahkan Pua Chu Kang..baik-baik lari tu! licin~ hishhh.bayangkanlah,mmg gelap xde setitik cahaya. otak ligat berputar dah fikir macam-macam time tu. waaa.kalau dok sorang kat umah,aku xtau la. aku melalak sampai orang TNB dtg umah kot..


jadi, penangan blackout, gua usap-usap cik Acer till now. cik Acer ade kawan baru. sumber kasih sayang! rm99 uolss! tak ori kott. takpe.tu je yg mampu. tp,mmg mahal nak mammm. bkn the whole charger. hanya penyambung je. isk!! rasa bersalah sbb tak jaga elok-elok charger lama. thanks mak sbb belanja!
(halal balance rm1 :D) jd,kpd pengguna di luar sana, jagalah charger laptop dgn penuh kasih sayang kalau taknak buang duit. bukan sekadar charger, laptop pon kena jaga jugak. alhamdulillah Acer Aspire 4720 sy dah bertahan hampir 3 tahun setengah..harap-harap dapat menemani sy sampai tamat degree. sila bertahan ye. 2tahun je lg. lepas tu, saya akan cari kawan baru utk temani kesepianmu syg! heee~ 


ok,jom solat subuh! salam~

jangan cari saya.saya belum bersedia.



I truly believe that Allah has this man for me, somewhere, and he is waiting for me as patiently as i am waiting for him.



that's all.









Awak, be good over there!
I am happy to wait for the day.
Allah's willing.
His promise.
Amin.

Wednesday, December 01, 2010

kawan baru

kau macam 'agak istimewa' bagi aku.
aku singgah lama di blog kau.
sbb setiap bait ayat dan perkataan yg kau tulis ada makna.
ada maksud yg tersirat.dan tersurat,
bukan ditulis membuta tuli.
hidup kau sgt bermatlamat.
ya.kau semakin menemui apa yg kau cari dlm hidup kau.
namun,tak ku ketahui siapa sebenarnya dirimu.


kau semakin gagah berlari.
mengayuh ke sana ke mari.
terjun kolam dan tasik.
gagah.kau ada upaya.dan gaya.


semoga kau terus berjaya.
kau teruskan berjuang.
selagi ada masa. 
aku hanya sedikit muda yg masih di belakang.
pandulah aku jikaku tersasar.


salam perkenalan 'kawan baru'. 
kau seorang penyamar hebat.

Tuesday, November 30, 2010

saya anak kedua.

hutang emas boleh dibayar. 
hutang budi di bawa mati. 

orang berbudi kita berbahasa. 
orang memberi kita merasa.



alhamdulillah.dis is the 3rd hand phone dat i bought by myself..tp,duit sape? heeee~
bukan utk dibangga-bangga. krn ia hanya satu keperluan. it's just a thing!! dan ia hanya sekadar mengikut kehendak hati. tak salah kalau kita nak menggembirakan hati sendiri. sebab,kalau bukan kita yg nak gembirakan hati sendiri,sape lagi? hehs.

yeay!hari ni hari gembira. 11am : 30-11-2010. (✿ ♥‿♥)  sbb sy dapat 'baby boy' said kakpah n abg baz.congrats sista n brader! Have my warmest welcome to your new baby boy.hugs~nak letak nama ape ye?---ni cadangan adik je: Nik Farish Hakimi bin Ahmad Bazli. haha.nice kan? berangan sudaaaah. sesuai la,nama kaklong nye Nik Farisya Sofea. sempat jgk visit baby td kat kbmc. private uols! umm.bestnya. mintak2 lah suami i nnt mampu utk bawak ke private hospital.boleh dptkan DR pompuan masa dah nak terberanak tu. utk penghormatan dan keselesaan isteri.selagi dlm kemampuan.apa salahnye berhabis utk kebahagiaan isteri dan anak-anak? 

dari cik C3 :


hugs and kisses for little boy :)

---auntie shasha---

Sunday, November 28, 2010

blinking eyes

rasa berdosa x kalau beli??? sbb mcm membazir.membazir tak baik sbb amalan syaitan..humm.baca  ni dulu! ---pesan seorg rakan : ‘Auzubillah hi minasy syaitoonirrajim’ 'Bismillahirrahmanirrahim' pegi jauh-jauh ye syaitooon! tapi, kalau hati dah berkenan mcmane? nak E5 memang xmampu lg.HAHA.C3 ok la kottt for my celcom number..sbb ksian hp asyik restart je dgn sendirian berhad.xsempat suruh,dah restart..jadi,xsalah kan?? ok,bila abah off day,nak ajak abah! nak ajak achik,tapi sedang SPM kan..oh yea..All da best lil bro! 11A plsss. insyaAllah..amin.

ok.lagi nak paw ape lg ye? tadi paw purse sebijik ngan mak.sbb purse dah koyak dan rabaks.haish.ksian mak n abah ade anak mcm aku. tp,xpelah.. ANAK kannn.. ke mana habisnya duit kalau bukan kat anak-anak???? heeeee~

oh ye.1st thing 1st..kena beli charger LITEON utk cik ACER! haih..x idop laa cik Acer sehari dua ni.sobs.

ok..cuci mata sketttttt : 



insyaAllah,ade rezeki lebih,saya bawak awak balik rumah ye..

hurm..i choose Grey.maybe!


Thursday, November 25, 2010

not your girl.


kamu pasti akan mendapat balasan baik.

ku bencimu kerana pura-pura berputus asa,
tetapi aku tidak boleh kehilanganmu.

hati saya macam tersedak juga.

kamu akan tercedera jika jatuh cinta padanya.

macam mana jika saya benar-benar jatuh cinta pada awak?

kamu dah mula bercakap besar dan bermuka tembok.

cinta saya tidak mengandungi unsur tipu.

asalkan dapat menggembirakan kamu.



~ joo yoo rin ~

Tuesday, November 23, 2010

Ya Allah,jadikan aku sekuntum mawar berduri.

Di antara kuntum-kuntuman bunga, jadilah dirimu seperti mawar. Namun, andai dirimu bukanlah sejelita pandangan manusia, cukuplah dirimu untuk punyai akhlak yang mulia. Suatu hari nanti, pasti ada lebah yang mengintai meminta izin dengan penuh kesopanan untuk menyunting manismu di taman larangan.

Satu yang kau perlu ingat, kecantikanmu bukan barang tontonan untuk dipamerkan untuk semua lelaki, ia hanya buat suamimu. Yang Allah ciptakan buatmu sebagai pelengkap dan pelindung dirimu. Jagailah hak Allah, nescaya Allah akan menjaga hakmu.

Ketaatanmu untuk menutup aurat itu adalah hak Allah yang perlu kau jagai. Ibarat Dia menumbuhkanmu di taman larangan, ibu bapamu yang menyemaimu dan menjagaimu sehingga tiba saatnya nanti kau akan dibawa keluar oleh seseorang yang boleh menjagaimu pula dengan izinnya. Kerana itu, sebelum engkau dibawanya, hendaklah dirimu bersedia serta menjaga maruah dan ketaatanmu hanya kerana-Nya.

Sunday, November 21, 2010

beraya dengan Mr. Mooo-mooo

aish.mmg kenyang tahap kangaroo bunting pelamin sbb mkn byk sgt di musim perayaan ini.syabas.inilah antara langkah-langkah bijak yg perlu dilakukan bagi insan-insan yg sedang dlm diet yg sgt seimbang.kenyang,kemudian guling-guling tenggiling pon berlaku di atas katil tempat beradu..zappppp!!! lelap pantas menyinggah di kayangan.sehingga pintu bilik di 'knock! knock! angah,bangun sembahyang!' hahh..sudah lewat petang rupanya. gara-gara makan nasi dengan banyak tengahari tadi. ini bukan sekadar lelap. tidur hingga ke petang. panas pula pukul 5 petang hari ni. menyingkap langsir yg menghala ke depan rumah. ku pandang langit.langit mula gelap dan awan berarak berkumpul sesama mereka.ye,hari akan hujan. kemudian,ku pandang ke tanah. eh-eh, ade lembu la..lembu siapakah ini? enak sekali menguyah rumput. hurm..memang bukan lembu abah sebab abah tak pernah bela lembu.mungkin milik jiran baru?entahlah..ku pandang kali kedua.aku mula mengeluarkan bunyi seperti lembu betina 'shuhhhh-shuhhhh' berulang kali. alamak,pagar rumah hanya terbuka sempit.muatkah lembu itu? dengan jelingan tajam dan ragutan terakhir, lembu tersebut pantas menyelit keluar dari pagar rumah ku.yes,muat! (lembu tersebut bermonolog) dan menyambung ragutan di luar pagar pula.ishh.lembu siapa la yg tak berikat ni.nasib baik senapang patah abah tidak berpeluru,kalau tak, ada seekor lagi yg menjadi korban. aku terus ke bilik air untuk berwudhuk. usai solat asar,ku lepak-lepak menonton tv bersama mak.hanya mak dan aku sahaja di rumah.abah bekerja,abang dalam perjalanan ke puchong dan achik di asrama sedang berusaha keras untuk persiapan pertempurannya lusa (SPM). 

hujan mula merintik di luar sana. aku bergegas mencapai tudung utk ke luar rumah.ingin mengangkat kain di ampaian.bimbang terkena tempias air hujan kerana kain yg telah seharian bersidai sudah kering.aku kembali bersama mak di depan tv. bosan kan mak? hanya kita berdua.esok kita pergi jalan-jalan ye. melawat achik di asrama.janjiku.


hujan sedang melebat. mak lapar? angah lapar. (lapar lagi?) aku ke dapur meninjau keadaan lauk-lauk di dalam peti. goreng la bihun,emak menyuruhku. aku sedang menyambar biskut kacang di dalam balang di atas meja. aku kurang menggemari bihun.jadi,aku tak nak goreng bihun. maaf mak! pukul 6 petang. mak suruh ke kedai sahaja sebab dah lapar.aku malas keluar kerana hujan sedang lebat. aku keluarkan daging dari freezer. daging lagi? muaknya. lauk lain macam bosan jugak. tak mengapa.aku rendam seketika daging tersebut. kemudian ku potong dan masak daging singgang. kemudian,goreng ikan,potong cucumber sket dan sediakan budu. mendidih! mendidih! panas. ku cuba beberapa kali. boleh la.ku senduk ke dalam piring. mak, rasa! umm,boleh la. (boleh la?) boleh la kot.aku mula menghidang.mak,makan sekarang!! kami pon makan-----makan-----mak tambah! nasi tambah licin. umm,boleh la..alhamdulillah. 


maghrib.yaasin.selesai.rutin, inject mak dgn insulin 30/70. inject-inject tak masuk.pelik.pertama kali jadi macam ni.tak puas hati layanan doctor hari ni. kan mak? aku melaras kembali alat injection ke skala 0. ku buka jarumnya. HAHA :D aku gelak besar. jarum dah terbaring tidur mak! mak tanya,jarum tidur? mak turut gelak.ye, jarum dah senget terbaring. ambil jarum lain gesanya. aku gembira bila tengok mak ceria.mak ketawa.mak dalam mood baik. alhamdulillah.aku bersyukur kepada-Mu Ya Allah! humm.mak dah masuk bilik utk berehat sambil dengar alunan yaasin di komputer.selesai.


sekarang,bersedia nak menonton My Girl. my girl,not your girl ok. utk kali ke berapa entahnya~


-----women may use concern and worry as a way
of avoiding the painful feelings
of guilt, fear and disappointed-----


Wednesday, November 17, 2010

aidiladha.

salam aidiladha buat semua muslim :)

apakah pengorbanan yg paling besar pernah anda lakukan dalam hidup ini?


pengorbanan terhadap ibu bapa?keluarga?alhamdulillah.
berkorban demi menimba setitis ilmu? syukur.
utk pakwe?makwe? berkorban demi cinta? ^_~
aurat dikorban? diri menjadi mangsa yg terkorban?
sgt banyak perkara yg dikorbankan tanpa sedar.
kamu KURANG sedar dgn hidup di dunia yg hanya sementara.
kamu mula alpa dan leka dgn arus dunia.
dulu kamu bukan begini.
tapi, kamu cepat berubah.
tp,knape berubah kpd yg tidak elok?
kamu ada agama.kamu ada iman.
tp,kamu mula sia-siakannya.
kamu patut malu!!!
bukan dgn manusia.tp,pd diri sendiri.
dan kamu perlu takut.bukan juga pd manusia.
tp,takutlah pd Sang Pencipta, Allah s.w.t.


b
erkorbanlah.
selagi pengorbanan itu di dalam keberkatan-Nya.

Saturday, November 13, 2010

tersenyum nyum-nyum



CUKUPLAH SEKADAR UNTUK SAYA MELIHAT AWAK HIDUP BAHAGIA.
BERSAMA DENGAN PILIHAN HATI AWAK.
hahhhh..pasrah ke?


jangan lepaskan tangan saya selagi saya tak lepaskan tangan awak.
(macam sweet je..tp,ingat,awak bukan muhrim saya.
HARAM ok! jgn nk tambah dosa yg dah sedia byk)


Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini!
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit.

SENYUM (≧◡≦) 


Encik dah pesan: heyy,senyumlah sket!! :)

awak sahabat saya? atau saya je sahabat awak?

sahabat bukan macam skate  board.
belum main digilap.
tengah main dipijak.

sahabat bukan macam bola sepak.
belum dapat kejar.
dah dapat tendang.

sahabat bukan macam bulu tangkis.
belum main pegang.
tengah main dipukul.


tapi..mungkinnn..
mungkin ye kawan-kawan.
(dan mungkin bila nanti)

sahabat macam bola ragbi.
belum dapat rebut.
dah dapat dilindungi.

sahabat juga macam jari.
lukanya sembuh sendiri.
tapi,hilangnya tiada ganti.


-----------------------------------------------------

ohh..susah ye nak jadi sahabat.
dan susah juga nak cari sahabat.
ramai yg jadi musuh dlm sampul bantal.
ada juga jaja cerita sambil jaja kerepek pisang.
jgn asyik nk kejar glamour kalau xkena cara.
harus ada rasa kurang pada diri.
jgn asyik nak cari salah org.
paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.
opsss.terlebih sudahhh.
jgn la sampai diri dibenci orang.
kebencian boleh jadi dendam.
dan dendam membawa padah kalau tak terkawal.
bawak-bawaklah ke laut perangai yg kureng tu.
bank in kat BSN ke.   (⋋▂⋌)
boleh jgak guna time nk SHOPPING?
jgn nk tunjuk belang sangat.
hidup tak lama.
jgn perasan nak tongkat langit pulak.



silalah berbaik sangka kpd kawan-kawan.
HUSNUZON pls.


umm..SAHABAT,makin suram persahabatan kita :'(

habil & qabil


amik mood study PJM dgn menonton TV3 on9.
ohh kacak keduanya..teeettt!!!


sumpah xsabar nak balik.
huh..jeles btol dgn abe yg balik umah tiap2 mggu.
bajet dekat.
hishhh..xpe2..sy akan gunakan cuti ni dgn spenuhnya.
mak abah,tggu anakanda balik...

pergilah pergi.

Mati hariku di kotak sepi
Di situ kau mula mahu mengenalinya
Langkahku songsang telah ku sedari
Semula ku hias kau jauh dah pergi
Putus komunikasi kau elakkan diri
Ku mencari jalan kembali kau mahu terus pergi
Ku ingatkan kau memori kau tutupkan telinga
Nyata tiada kita tiada jalan penyambungnya
Ya Allah maha pemurah dan maha pencipta
Terima kasih atas pertemuan antara aku dan dia
Jika nyata bukan dia pemilik tulang rusukku
Kikiskanlah pesonanya dari kedua mata
Dengan segala kelebihan dan kekurangan yang ada
Bahagiakanlah mereka berdua ku doakannya
PadaMu ku pohon sucikan hatiku
Sehinga dapat melaksana kehendak dan rencanaMu
Amin


- The Fabulous Cats -

pandai cakap

Life is just a mirror,
and what you see out there,
you must first see inside of you.


- - - - - - - - - - - - - - ->

jangan pandai nak menegur orang.
tegurlah diri sendiri terlebih dahulu.
begitu juga kpd cik yg tulis post ni.
sebelum nak tegur salah orang.
lihatlah diri kita terlebih dahulu.
pastikan kita TIDAK terlibat sama.


terima kasih.

al-fatihah.

Setiap yang hidup pasti akan menemui mati..tak kiralah muda, tua, cantik dan lain-lain..yang pasti, kematian akan menjelma apabila tiba masa dan ketikanya...jadi, bersedialah dgn amalan-amalan yg boleh di bawa ke sana..dan terimalah sesuatu pemergian itu dgn hati yg penuh ketenangan.


al-fatihah dan sekalung doa utk arwah dan ahli keluarga serta saudara ISLAM ku..semoga sentiasa dalam rahmat-Nya .amin.

Wednesday, October 27, 2010

._.

semua xkena? hahhhh!

(︶︿︶) 

exam dan demam

demam sebab nak exam?
atau bile time exam, demam pon datang?
ohh..jaga kesihatan rakan2 sekalian..
jauhi denggi.
jauhi nyamuk2 penggigit darah merah kita
(beruntung org yg berdarah putih spt Mahsuri,x dihinggap nyamuk)ye ke?

EXAM!!!!!!! EXAM!!!!!!!! exam datang lagi..
mmg slalu datanglah..tanpa jemu.
dah lepas 3 paper UAK ~ seni,PJ,gerko..
ade 5paper lagi.

SELAMAT BERJUANG SAHABAT!


saya suka spt ini ^ di kala exam tiba.
"serapan semulajadi"

Tuesday, October 26, 2010

(¬_¬) shuhhhhh..jauh2




Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right
(agama,ibadah,ilmu,keturunan,harta)
dan biar seorang diri
daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman


jangan jadi bodoh kerana nafsu semata
jangan jadi murahan kerana lelaki yg dicinta
jangan terlalu hanyut dgn janji lelaki yg entah apa
mereka menabur janji,kau menabur duit?
mereka janji manis,kau serah segala? 
kau diusung ke sana ke mari
kau dikata cinta sejati yg akan sehidup semati
semuanya dusta!
belum sedar kerana segalanya sedang 'bahagia'
tunggu sedikit masa lagi
apa yang bakal dirasa?


...nauzubillah...


percaya pada janji Allah
dan hidup mesti diteruskan.
Ya Allah Ya Tuhanku, kuatkan imanku.






Saturday, October 23, 2010

cukuplah

jangan kesal, relakan ia pergi..
yang aku pasti, semuanya nyata..
percaturan duniawi..
Mengapa merindu?
Bila hati tersentuh..
Cukup merana, tak mungkin ku berpaling padanya
Cuma kecewa cinta dipersenda
Benar ku hampir putus harapan
Moga kau tabah melalui semua tanpa dendam
Sudahlah merindu..
Nyata janjinya palsu..
Lupakan saja,biar aku mengharungi sendiri..
Walau kasih dipersiakan, tidak ku hanyut dalam mainan..
Cinta khayalan melewati semua tanpa dendam..
Biarkan berlalu kisah cintamu dahulu
Lenyapkan saja cukup sudah ku menagih simpati
Walau musnah segala-galanya
Akan cuba ku padamkan tiap coretan lama
Lupakan semua tanpa dendam

mood_calculus

Friends are an integral part of your life, but every friend you have must live life at their own pace. When the time comes and they must leave you, there is no need to grieve over their parting from your life. It is the very essence of life that it should be so. But it hurts nonetheless and we grieve nonetheless, but we hold them in our hearts forever. Always cherish the joy, laughter, memories and love that they have brought into your lives. Always remember them with a warm smile for what they have given you.





banyakkan memberi dari menerima!!!

Wednesday, October 20, 2010

haramkah bila terus menanti?


jgn lagha plsss.perlu perbaiki diri..
percaya pada takdir Allah..
berdoa dan berusaha..
insyaALLLAH..



All the best to all my friends.
for our final exam..
lets pray to Allah..


score!!!!!!!!!!(versi redza minhat)




Saturday, October 16, 2010

menanti dalam tidur? mimpi ke?

Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti


Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

 
Seandai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti


Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti


Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

Friday, October 15, 2010

bintang.bulan.matahari.dan.aku

It's a brand new day
The sun is shinning
It's a brand new day
For the first time
In such a long long time
I know
I'll be OK!

.
.
.
I'm not waiting anymore.
I'm DONE!

.
.
.
Because life is about moving forward,
Why must we wait then?
Go and PETIKLAH BINTANG :)~ezd~
.
.
.
I'm not waiting for that star,
I just wait for the ROUND MOON ~me~

Wednesday, October 13, 2010

a.t.n.i.c


cinta itu memberi
cinta itu mendengar 
cinta itu berkorban 
cinta itu tanggungjawab 
cinta itu mendoakan
dan
cinta itu memaafkan.


cinta abadi~cinta ALLAH s.w.t

tuntun hatiku dalam sabar menanti Adamku..

his swear.


I'm never gonna say goodbye
Cos I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
Cos I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

Sunday, October 10, 2010

10-10-10

today is the day!

xsempat jugak aku nk kawen pada tarikh ini.hahahha..xpe2..jodoh blum smpai la bang..sila sabar menanti..ok? umm..dato' dr sheikh Muszaphar & dr.halina..congrats to both of u..smoga bahagia.


10-10-10 : aku d rumah~mulong~bersama family tercinta..yeayy! lepak2 smbil borak itu dan ini. sy sayang family sy. 

Saturday, October 09, 2010

your lady's choice.

if u find yourself in love with someone and that someone does not love you....be gentle with yourself, there is nothing wrong with you but love just did not choose you rest in that someone's heart.

if you find someone in love with you and you cannot answer that love...feel honored that love has came by and called on your door, but gently refuse the feeling you cannot return, as love did not choose to settle in your heart..

if you find yourself in love with someone and the love return..it still can happen that love chooses to leave. do not try to reclaim it and do not assess any blame...let it go..despite the pain, there is a reason and meaning to this..you cannot choose love by yourself...

because : LOVE CHOOSES YOU~



Friday, October 08, 2010

maafkan aku..dan ingatkan aku.

aku menyayangi mu..

walaupun ku tahu..

menyayangi...tak semestinya memiliki..

bila hasratku keliru

aku sedang keliru dgn kehidupanku sendiri..
sedang tercari-cari apa yang kuingini..
aku smakin bingung dgn duniawi..
kerana pilihan di sana sini..
sememangnya hidup ini penuh dgn pilihan..
pilihan yg kadang2 membuatkan kita pasrah..
dan kadang2 membuahkan kebahagiaan..
pilihan juga menyebabkan kecewa mendatang..
kita sering salahkan pilihan..
kerana apabila ada pilihan,kita harus memilih..
dan pilihan itu adalah apa yg kita pilih..
ya,inilah kehidupan..
kehidupan yg perlu dipilih..
apa?mana?dan bagaimana kita mahukan kehidupan kita berlalu..
kehidupan yg aman bahagia?
kehidupan yg penuh dgn cabaran?
kehidupan kita adalah apa yg kita pilih.. 
dan apa yg kita lakukan setiap detik yg kita hidup di dunia ini..
kita keliru dgn apa yg kita sedang lalui.
namun,setelah kita renung..
segalanya ada hikmah yg tersembunyi oleh-Nya.
aku jua keliru dgn kehidupan sendiri..
pimpinlah aku..

Sunday, October 03, 2010

(◡‿◡✿)

jika aku jatuh cinta.
berilah cintaku kpd Adam yg lebih mencintaiMu Ya ALLAH.
dan berilah masa yg sesuai utk aku memiliki cinta yg halal itu.
jgn kau uji aku dgn cinta krn nafsu.
jauhkanlah aku dari lembah kemaksiatan.
peliharalah hatiku dan hatinya.amin.



~shasha_iffa~

Thursday, September 30, 2010

haramkah cintamu?

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan

Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin hatiku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin

Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas izinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

~melly~

Wednesday, September 29, 2010

loner yeah?

Dadali Band : Di saat Aku Mencintaimu

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menghiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menghiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..............