nuffnang

Saturday, April 21, 2012

cukup BERIMAN kah kita?

Setelah beberapa minggu tidak bersua..seorang sahabat yang sangat disenangi bertanya..



"Dalam beberapa minggu kita tak jumpa ni, berapa banyak masa diguna untuk BERIMAN?"




Susahnya mulut utk menjawab. akal ligat berfikir menambah dan menolak masa 24jam yg Allah berikan sehari. Berapa banyak ye masa yg aku guna utk BERIMAN kepada Yang Maha Esa? MasyaAllah, sesungguhnya banyak masa yang aku bazirkan dgn entah apa-apa..


*cukup kah dengan hanya solat 5 waktu? kelu dan ----- malu!





:'( 



Ya Allah, bantulah aku..
Aku mahu diri ini kembali kepadaMu..
Aku mahu berusaha untuk mensucikan hatiku..
Ya Allah kuatkan hatiku..






“Katakanlah: Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.”

(Al-An’aam, 6:162)

No comments: