nuffnang

Sunday, January 18, 2009

zoo..nanti lahh

[[[[[ouhh..akak got an emergency..so..she went back to klantan..da most dangerous thing is~she drive alone to klntan!~seriously..mmg sgt bahaya laa kak..npe x ajak adk??!! smpai perlu menanges2 d tepi jln bcoz kesesatan d tgh mlm..hisshh..adik sgt bimbang lahh..knpe kak mendiamkan diri tiba2..ye laa..kite dh plan of action utk memburu haiwan2 d zoo..especially si GAJAH :)  tp..xpe kak.. dis time xjadik..adk tunggu je kmunculan kak di sini..nnti kita spend time tgether..gajah2 tersebut pasti sgt menunggu kemunculan kite..hihi]]]]

idop ni mmg lahh boleh diibaratkan spt RODA..its not "roda impian~saya putar HALIM~" ini adelah roda kehidupan yg d miliki stiap insan d dunia ni..xkira lelaki..pmpuan...ok..roda ini sntiasa bgerak x kira masa dan tempat..sbb kita lah yg menggerakkannya!!!  yee! hidup ibarat roda: kadang2 di atas dan kadang2 di bawah. dlm hidup kita..mcm2 boleh blaku..ade masa susah..dan ade masa senang..kite kena hadapi sglnya dgn tenang..yang penting,kita tahu ALLAH sentiasa bsama kita! jgn lah sesekali mengambil tindakan luar kawal shingga menyusahkan diri sendiri..masa dpan..dan sbgainya..tabah..ye..insyaALLAH smuanya dpt d selesaikan dgn cara yg terbaik..

mmg lah..kita ni manusia yg belajar dr benda2 sekeliling kita..kita hidop kat dunia ni bkn sorg..kna menjaga hati org dan yg plg penting hati sendiri..jgn di abaikan perasaan sndiri demi mjaga perasaan org lain..masalah.ye..masalah x pnah pnat utk bertandang dlm idop kita ni..masalah sntiasa bergolek bsama roda khidupan kita..seiring berlalu bsama saat suka n duka..kita jualah yg perlu mengatur lgkah khidupan agar roda yg kita putarkan ini tidak terhumban ke dlm gaung..jika kita sndiri yg x ubah diri sndiri siapa lg yg mampu lakukannya?? 

7 comments:

MuJahId_DidIeY said...

hahaha...
nk cari gajah mg dih....?!!
kna ambat gjah tue ak raso kecik palo2 lari...hik3..

shasha_iffa said...

haha..aku x takot laahh..aku kan takot pada tikus yg serius je..kikikii

MuJahId_DidIeY said...

hahahah...
aik, dalam jah maksud mg mie...??!!

shasha_iffa said...

ho laa..si seriuss yg bekeng! hihih..takot lorrr

ziharusan said...

giler chatting kat cinie. romanticnye . . . ..

shasha_iffa said...

ziham si ketua klass yg menyeboook

jacker said...

zhouzhiruo
zhaoming120
shuangshuang
guoxiang530
xingshi502