nuffnang

Tuesday, September 14, 2010

..jgn BERDUA!!..

"Janganlah seorang lelaki berdua-duaan (khalwat) dengan wanita kecuali bersama mahramnya". - Hadis Riwayat Bukhari & Muslim.


"Janganlah salah seorang daripada kalian berdua-duaan dengan seorang wanita, kerana syaitan akan menjadi ketiganya". - Hadis Riwayat Ahmad &Tirmidzi dengan sanad yang sahih.


Allah nasihatkan jangan mendekati zina bukan bermaksud jangan berbuat zina. Tetapi Allah bermaksud, jangan 'pergi ke arahnya'. Sebab? Yang pertama, kamu akan cenderung melakukan zina. Sebab yang kedua, adalah kerana itu akan menimbulkan fitnah".


Lelaki,mudah menabur kata nista:

"Perempuan tu ke? Ooh... aku pernah keluar berdua dengan dia dulu. Teman dia pergi shopping... Perempuan tu? Alah, senang je nak ajak dia keluar, aku pernah keluar dengan dia dulu... Perempuan tu ke? Haha... Aku dah pernah rasa dah... Perempuan tu? Alah, dia minat aku dulu... Perempuan tu??? Nampak je baik tu, bekas aku je dulu tu..."


06 : 104. Sesungguhnya telah datang dari Tuhanmu bukti-bukti yang terang; maka barangsiapa melihat (kebenaran itu), maka (manfaatnya) bagi dirinya sendiri; dan barangsiapa buta (tidak melihat kebenaran itu), maka kemudharatannya kembali kepadanya. Dan aku (Muhammad) sekali-kali bukanlah pemelihara(mu).



Ada mata tak mahu melihat..ada hati tak tahu menilai? 
Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri yang mengubahnya...marilah kita bersama-sama berubah ke arah kebaikan.CHANGE FOR GOOD.
Lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat..nak yang terbaik?jadi yang terbaik dulu..jgn terlalu berharap kpd sesuatu yg tak pasti. yang pasti adalah ketentuan Ilahi. 



kpd Encik juga..jgn terlalu rasa HEBAT.sekian.

No comments: