nuffnang

Wednesday, December 31, 2008

esok 1 januari 2009.tgh mlm ini?

JOHOR BAHRU: Persembahan pondan berpakaian menjolok mata dengan aksi memukau menjadi ‘sajian’ kepada tetamu di sebuah hotel terkenal di bandar raya ini sempena menyambut tahun baru 2008

SUBANG: Hampir 30 hamper untuk tarian serta penari paling seksi, kaki mabuk paling banyak minum arak dan banyak lagi gagal dihadiahkan kepada pengunjung apabila sebuah kelab eksklusif tempat pertandingan berlangsung sempena tahun baru 2008, di sini diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais)

KUALA TERENGGANU: Akibat bimbang ditahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), seorang lelaki nekad meninggalkan teman wanitanya seorang diri dalam kereta di Jambatan Sultan Mahmud

KUANTAN: “Tolong jangan beritahu emak saya. Dia ada sakit jantung,” kata seorang perempuan berusia 22 tahun yang ditahan penguat kuasa agama kerana disyaki berkhalwat di sebuah hotel bajet di Jalan Wong Ah Jang

KOTA BHARU: Seorang anggota keselamatan nekad terjun melalui tingkap di tingkat dua bilik hotel semata-mata mahu mengelak ditahan dalam serbuan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK)

BUTTERWORTH: Tindakan seorang gadis sanggup meredah perjalanan sejauh kira-kira 100 kilometer (km) untuk memadu kasih bersama teman lelakinya bagi meraikan sambutan Tahun Baru 2008 akhirnya membawa padah, selepas dicekup dalam serbuan di sebuah hotel

KUALA LUMPUR: Cuti tahun baru semalam disambut segelintir pekerja warga asing di negara ini dengan mengunjungi rumah pelacuran di sekitar Jalan Petaling, Jalan Thamby Pillay, Brickfields, dan Jalan Pasar, di sini, sebagai tempat untuk meraikan kedatangan tahun baru.

SUNGAI PETANI: Tindakan nekad dua lelaki dipercayai Mat Rempit berusia 20-an yang menendang dua anggota polis ketika mengejar mereka dalam operasi lumba haram malam tahun baru, awal pagi semalam membawa padah, apabila mereka ditahan polis.

~jadi..beginikah caranya kita??..rakyat Malaysia yg beragama ISLAM menyambut kedatangan tahun baru?seharusnya kita bersyukur kerana masih bernafas di Bumi ALLAH ini yg cuma smentara..sbg tmpat melaksanakan amalan buat bekalan..bkn tmpat mengumpul dosa utk ke neraka!!!tidak perlulah beria-ria "berpesta"~ nauzubillah!!

7 comments:

Mohamad Taqiyuddin Bin Ahmad Fikri said...

masya-Allah...
moga2 Allah sentiasa memberikan petunjuk kpada hambaNya...
nauzubillah....

Anonymous said...

1.Nauzubillah.

2.pegangan itu perlu kuat. hiburan/maksiat dan segala ada di mana-mana.

3.berhibur tiada salahnya tp kebanyakan hiburan itu melalaikan dan mendatangkan kemudaratan.pandai-pandai mencari haluan.

4.ayuh bersama hindari semua yang negatif itu.

5.banyak benar kes-kes berulang. sudah tidak tahu dosa pahala. mungkin dunia ni apa yang pentingnya ialah berhibur dan tidak skema. enjoy sana enjoy sini x ingat dunia tu baru kira belong to the society. masyaAllah.

5.sesungguhnya manusia seringkali alpa. itu gunanya ada kawan2 berguna. thanks for being one.

6.amal makruf nahi munkar. Allahuakbar!

7.hidup ini sebenarnya pilihan. yang positif dan negatif datang dengan pelbagai cara. salah niat dan ketika, hancurlah segala.

8. moga2 kita semua terpelihara. InsyaAllah.

xoxo,E

shasha_iffa said...

yeah...utk khidupan insan spt kita ni..amat perlukan kawan2 yg setia..budiman blandaskan islam..yg alpa perlukan bimbingan..jgn biarkan mereka sendirian..

shasha_iffa said...

terima kasih kpd anda2 smua krn mjadi sahabat sy..d masa susah n senang..truskan bsama sy..d hari n waktu yg sama..d tv10..hhahah..tq sahabat

Mohamad Taqiyuddin Bin Ahmad Fikri said...

nk start ngarut dh tue mg gak syamimi

shasha_iffa said...

tidak baik mengarut2 ni dd..subahanallah

Mohamad Taqiyuddin Bin Ahmad Fikri said...

hahaha...
tapi mg meme nk mengarut..
its not my fault