nuffnang

Wednesday, March 25, 2009

masyarakat manusia

manusia memang tak pernah sedar kesalahan diri..
asyik tunjuk kesalahan org lain..
diri sendiri mcm ****
ok...aku pon slalu wat salah..
tp..aku cuba kawal emosi..tgkah laku n over acting aku..
mmg laaa..kdg2..manusia lupa utk bpijak d tnh yg rata..
hoiii..if  nk tegur2 org..try tegor diri sendiri dulu..
haiiyoooo..apa sudah jadi ma?
satu yg ku pinta..
ubah laah sikap kamu..try semak balik sejarah..lipatan sejarah hidup..
huh..aku mmg x pndai nk tegor orang..sbb aku tahu..aku ni apo laaa sgt..
x layak pon utk menyertai pertandingan tegor menegor..lalalalalalaa..
haiiihh..kdg2 aku nk tnya dia..kamu x sedar ke ape yg kamu lakukan..
its over ok!
jgn laa asyik nk menonjol sgt..
if org x suka..diri sndiri juga yg merana..
x caya?? hmmm..x caya, kau terus kan sikap n sifat smulajadi yg smamangnya org lain x leh nk ubah..
jgn nk asyik harapkan teguran org je..
kita!!! diri sndiri yg kena slalu muhasabah diri..
duduk d sejadah..ingat balik ape yg kita lakukan pd org lain stiap hari..
adakah itu smua berbaloi..atau hnya utk menunjuk2?
tp..kalau sjadah pon xknal..ape ke heiii???
gawat! gawat!
ingat weii..idop ni skali je..
tp..if  kita x nkmati sgala mala kenikmatan idop..rugi wehh.
baik x yah idop..
so..try2 laaa ubah sket2..
ye! aku tau..kau asyik ckp nk berubah..tp aku lihat nye..it become worst!
heiii..tlg laaa sedar diri skett..
x byk..sket pon jadi laaa..
jgn hnya meneruskan idop yg kdg2 membuatkan org dh xmampu nk kata ape2!
cuba lihat ok..lihat..tatap..diri sendiri..xsalah if  kita ubah sikap..
dari buruk kpd baik..negative to positive.
try lahh..aku pon slalu mencuba..
ingat lahh..kita buat busuk kat org..
kita rasa puas..
tp..bila Allah bg yg busuk kat kita..ape yg kita mampu rasa???
wallahua'lam.
marilah sama2 bedoa..
hidup ni dh x lama..
HARI NYA SUDAH DEKAT..