nuffnang

Thursday, August 27, 2009

ku lari ke hutan

Puisi Tentang seseorang daripada Dian Sastrowordoyo

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku.
Sepi... sepi dan sendiri aku benci.
Ingin hingar aku mau di pasar.
Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri....

Pecahkan saja gelasnya;
Biar ramai,
Biar mengaduh sampai gaduh.
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih...
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya;
biar terdera...
Atau aku harus lari kehutan,
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri...

5 comments:

MyChoice Editor said...

Cool. Are you a poet urself?

ezza said...

ezzati likes this. :)

shasha_iffa said...

Mr. MyChoice Editor~ tQ..but,i just copy n paste ok..ni kan "Puisi Tentang seseorang daripada Dian Sastrowordoyo"...

shasha_iffa said...

zadd~syamimi likes tooooo

ziharusan said...

mimie, mcm sajak dlm fav movie Haikal-Ada Apa Dengan cinta